۳۰سخن از سران اصلاح طلبان در باب خداوند ،اهل بیت (ع)و حجاب

مردم میتوانند برامام معصوم هم خرده بگیرند ، انتقاد کنند ودرجائی فرمانش را اطاعت نکنند. عبدالکریم سروش/ماهنامه کیان/آبان۷۷
حتی علیه خدا هم میتوان تظاهرات کرد. ابراهیم اصغرزاده/ کیهان/۶/۲/۷۷
بلکه به خداهم میتوان اعتراض کرد واورا فتنه گر نامید. محمدکاظم محمدی اصفهانی/ روزنامه ایران/ ۲۴/۴/۷۹
ولایت منحصر به شخص نبی اکرم است و بعدازاو به کسی منتقل نشده است. عبدالکریم سروش/ ماهنامه کیان/ بهمن۷۷

مردم میتوانند برامام معصوم هم خرده بگیرند ، انتقاد کنند ودرجائی فرمانش را اطاعت نکنند. عبدالکریم سروش/ماهنامه کیان/آبان۷۷
حتی علیه خدا هم میتوان تظاهرات کرد. ابراهیم اصغرزاده/ کیهان/۶/۲/۷۷
بلکه به خداهم میتوان اعتراض کرد واورا فتنه گر نامید. محمدکاظم محمدی اصفهانی/ روزنامه ایران/ ۲۴/۴/۷۹
ولایت منحصر به شخص نبی اکرم است و بعدازاو به کسی منتقل نشده است. عبدالکریم سروش/ ماهنامه کیان/ بهمن۷۷
تفکرشیعه گری موجب انحطاط مملکت ماو مانعی برای دموکراسی است. غلامرضاسالاربهزادی/ روزنامه صبح امروز/۲۳/۸/۷۸
حسین(ع) برای پیروزی و تشکیل حکومت دست به جهاد زد. محمدتقی فاضل میبدی/ روزنامه نشاط/ اردیبهشت۷۸
حتی معصومین خود به خود، بدون نظارت مردم وبه طور اصولی درمعرض انحرافند. عزت الله سحابی/ روزنامه عصرآزادگان/ ۱۶/۱۰/۷۸
معصومین فقط درکلیات واصول اسوه اند، نه درفروع و جزئیات.محسن کدیور/ ماهنامه کیان/ بهمن۷۷
قرآن قابل نقد عقلی و تجربی است. حبیب الله پیمان/ هفته نامه هاجر/ ۲۳/۹/۷۸
اینکه پیامبررا((ابوالقاسم)) لقب داده اند نه ((ابوفاطمه)) حاکی ازغلبه فرهنگ جاهلی مردسالاری است. مرضیه آذرافزا/ هفته نامه پیام هاجر/۱۳/۷/۷۸
فرهنگ شهادت خشونت آفرین است. عبدالکریم سروش/ روزنامه نشاط/ ۱۲/۳/۷۸
امام حسین(ع) برای مبارزه باقتلهای زنجیره ای قیام کرد. عبائی خراسانی/ بامداد/۲۱/۱/۷۹
ما تلاش میکنیم (امام) خمینی رابه گونه ای تفسیر کنیم که مخالف دموکرراسی نباشد…امااو به هرحال یک روزی در موزه خواهد رفت. اکبرگنجی/ مصاحبه بااشپیگل/ ۲۴/۱/۷۹
جریان کسروی وحکیم زاده قمی ، اصلاح طلب بودند و امام و نواب صفوی خشونت گرا ومقابل جریان اصلاح طلب. سهراب بهداد/ نشاط/ ۱۷/۱۲/۷۷
فتاوای فقیهان فقط برای خودشان حجیت دارد. محمدمجتهدشبستری/بعثت۹۳۵
حکم سنگسارزناکار هیچ مستند شرعی ندارد. فرهاد ببهانی/ زن/ ۹/۹/۷۷
خواستم سخنانم رامثل سوره توبه بدون بسم الله شروع کنم. بهزادنبوی/ جمهوری اسلامی/۱۳/۲/۷۹
رقص رانباید همواره ناپسند دانست. مهاجرانی/ نشاط/ ۱/۶/۷۸
هنرمندان اصیل هم به نحوی به فضای زنده و البته آمیخته به ابتذال نیاز دارد. بهروزافخمی/ کیهان/ ۲/۸/۷۹
اگراین حجاب مانع حضور زن وبروز شخصیت وی شود قطعامضراست. محمدخاتمی/ همبستگی/۱۶/۸/۷۹
مظاهردینی چون حجاب و حیای زنان، نمادعقب افتادگی است. نوشین احمدی/ ماهنامه جامعه سالم/ تیر۷۷
برخوردباتوهین کنندگان به مقدسات چون منجر به اشاعه توهین اسنت، خوداشاعه فحشاست. عطالله مهاجرانی/ اخباراقتصاد/۵/۷/۷۸
سه مشکل هست که باید حوزویان آن را حل کنند :یکی موسیقی یکی رقص و دیگری ماهواره به نحوی که در فیلم به زنان اززانو به بالاعریان هم بتوان نظرانداخت. جهانبخش محبی نیا/ آفتاب امروز/ ۳/۷/۷۸
حذف صحنه های جنسی و مشروب خواری از فیلم ها هیچ مستندشرعی ندارد. محمدجعفرهرندی/ هفته نامه آبان/ ش۱۱۲
آن دسته از جوانانی که به مساجد روی می آورند وکتب دینی رو مطالعه میکنند، ازنظرساختارفکری و روانی ضعیف هستند. محمد مجتهد شبستری/ روزنامه فتح/۱۵/۱۰/۷۸
هیئت های مذهبی ، منشا خشونت اند و بسیجی ها هسته تشکیل دهنده آن. محمدقوچانی/ عصرآزادگان/ ۲۰/۱/۷۹
قوانین شرعی درمورد زنان ظالمانه اند. مهرانگیزکار/ عصرآزادگان/۷/۱۱/۷۸
انقلاب اسلامی شبییه استبداد قجری است. مرتضی کاظمیان/ روزنامه توس/ ۱۵/۵/۷۷
سردادن شعار مرگ و آتش کشیدن پرچم آمریکا، زشت و وحشیانه است. مهاجرانی/ جبهه/ ۳۰/۵/۷۸
عامل خشونت درایران سه دسته اند: رزمندگان جبهه ها، گروهی ازروحانیون، بعضی مسئولین مملکتی . حبیب الله پیمان/ هفته نامه مبین/ ش۳۴۱